lørdag 3. juli 2010

Chios 2010 - 1 - et par skilt

Har nettopp tilbrakt 3 uke på øya Chios i Grekenland.  
Topp tur og topp reisefølge i form av familien Laugo fra Kårhamn (Linnea, Tone-Lise, Gunnar og mamma Laugo).

Eg bi å klistre inn endel bilda og observasjona fra turen her på bloggen.

Starte med et par skilt eg kom over mens eg mopederte.

Det første her e et skilt som eg trudde sku varsle veiarbeid, men eg såg ingen som va i arbeid attom skiltet. Eg fant ut at det måtte være nokka ainna. Eg trur skiltet vise en veiarbeidar i det han går på seg ei langvarig sykemelding. Se bære korsn han tar seg tel kneet mens spaen kvile i grusdongen. Her lokte det knekollaps og sykepenga i form av eurohjelp fra Tyskland.

Tel tross førr at Hellas mykje godt e en økonomisk ruin verke det ikkje som at folk i landet arbeie ræva av seg førr å berges. Neida, dem tar livet med ro og vente på at germaneran skal sende meir Euro nerover. Laugoen kunne førrtælle om tyskera i teven som reiv seg i håret og spøtta i kamera når dem bei sport om ka dem syns om å sende alle pengan sine tel Hellas. Ærlig sak.

Skilt nummer 2 e fra det vakre området Kambos bære nån få mopedminutt unna hotellet mett i Megas Limnionas. Vi måtte glise. Det va vestnok et gamlehjem rett rundt svingen.

Sku ønske vi hadde sånne flotte skilt her heime.


1 kommentar:

Maria - Min oldemors hus sa...

Du burde tipse Statens vegvesen! (",)