søndag 15. mars 2009

Erindringer 3: E han gammel han Zola?


15-16 år


Det va i den tia då puben Bak Mål i Tromsø va plassn vi møttes førr å se fotbaillkampa i fra Premier League. Ka som e der no veit eg ikkje, men førr masse år sia gikk han under det meir kjente navnet Middagskjellarn.

Eg huske vi satt bak et par hallgamle karra som va meir eiller mijnner skjitfuill. Eg antar dem trudde at det va Middagskjeillarn dem va på. På storskjærmen viste Sky eller Canal Plus fotbaillkamp med Chelsea mot et ainna lag. Å bæss så vi sett dær så læne han eine karn seg mot han ainner og sei:


E han gammel han Zola?


Karn som bei snakka tel, kvekna tel lekså han sku ha sotte å sove:


…Han e vel en 15-16 år.


Både han Sondre og eg bei så paff at brusn vi slafsa va på god tur opp igjønna næsn.


Gøran: Kor gammel bi ho Vanja no?

Sondre: Ho bi vel en 15-16 år

Gøran: æ æ æ

Sondre: æ æ æ nei ho bi vest 25 trur eg.

Ingen kommentarer: