mandag 17. november 2008

Arkiv: Filippinene 2006 - 12

Dag 6: Kveita e kommen

Skrevet av 14. juli 2006, klokken 06.38

27 . juni 2006

Etter skrækkopplevelsn med småkrypan i går (eg tænke på firfirsla og kakerlakken – ikkje vænneparre tel ho Becay. Skjønt…) så benøtta eg anledningen tel å sove længe i dag. Våkna ikkje før klokka 14:00. Grei skuring.

Så dagen i dag e vel den første kor eg egentlig ikkje gjor nokka som heilst. Det bi med andre ord ikkje mykje eg får skrevven her uinner dag 6. Like greit kanskje, førr her e daga nok.

Han Kenneth Møller ringa i natt og lurte på om eg va heime. Va vel strængt tatt ikkje det. Egentlig synd, førr han kunne berætte om store konstellasjona med storkveita ute på Lysnes. Dykan har eg vorre heime så sku eg ha bidd mæ han bortover. Kjeinte det reiv i jukse-armen. Første gång at eg har savna nokka heimanna.

Eg fant meg straks en taubette åsså betta eg en stein i neræinn og holdt godt tak i øveræinn. Så slapp eg bruke utførre bordkanten, lokte igjæn auan og drømte at eg va mettfjords og drefta med juksa. Eg nådde fort botn. Ma ha lainna på en gruinne, konstaterte eg mæ meg sjøl mens eg gjor klar kniven og høttn.

Eg fikk ingating, men eg skyilte som vanlig på fjæra sjy og mangelfuillt haill. Eillers va han godt ver og vindstilla - inne på rommet.

Ætte eg va kommen meg på lainn tok eg og ho Becay oss en svepptur tel et kjøpesænter rætt borti veien her. Gaisano Mactan Mall. På turn la eg mærke tel en trafikklænsmainn som sto i et kryss og dirrigerte trafikken hit og dit. Nævvan gikk i ett på karn. Han kava og vefta og pekte og plystra så sveittfåkke sto utav han. Næssn som å se han Steven Seagal i si glanstid. Kun nævvan som gikk på karn. Føtn rørte seg ikkje. Fasineranes å se på, men eg bei fort lei så vi kjørte bære videre. Det va vi førrsåvidt og nødt tel, førr konstabeln vefta tel oss at no va det på tide at vi kom oss agåre igjen.

Eg veppa på kæppsn, lekså førr å takke karn, men han va førr opptadd me å dirrigere te at han la mærke te det.

Etter at eg hadde hainnla nokka t-sjorte og ainna bellimainnskjit så va vi å åt på en resturangkjede som heite førr Chow King. Kinesisk junk food. Eg slafsa kyling og ris og vårruill og nokka ainna småtteri, mens ho braut i seg ei skål me is. Halo Halo kaillte dæm isn førr. Va is blainna med en donge med frukt i aille varianta. Eg smatta litt på sortn, men det va ikkje nokka særlig. Smakte førr mykkje kokosnøtt.

Seinar på kveilln prøvde eg å lære opp vertinna her tel å spælle poker, men det bei egentlig bære tøv. Eg tredde likegodt natthuva godt nerover auan og hailla meg førr natta.

Ingen kommentarer: