mandag 17. november 2008

Arkiv: InterRail 2007 - 1

InterRail 2007 - Ka tar man med på sådan reise?

Skrevet av Finnfjord 27. juni 2007, klokken 03.13



Halloen dokker der ute og hjertelig velkommen tel InterRailing Finnfjording.

Eg sett akkorat no her heime i Finnfjorn og passelig spekkulere på ka eg skal pakke i ryggsækken. Aldri før har eg vorre på interrail så det e ikkje godt å vette ka sekken bør inneholde førr at man skal berge seg igjønna en måned på luffen i europea uten å døy. Bank i bordet.

Etter litt snoking på nettet har eg no lagt fram endel stæsj som eg antar vil komme inn handy. Billettn fikk eg bringt på døra bære et par daga etter eg bestilte den. Skikkelig service, vest man ser bort fra at budbringarn vækte meg brått og brutalt før klokka ett på førrmiddagen på min første feriedag. Ikkje mykje fred å få. Billetten som heite InteRail Global Pass kosta meg 6500 krone og gjer meg fri tellgang tel de fleste tog, bussa og båta i heile Europa fra 1. tel 31. Juli.

Pass, reiseforsikring (eg veit, det e feigfære!) og solkræm har eg åsså tenkt på. Alt står klart.

Apoteket har i dag gjedd meg allergimedisin, ibux og middel mot diarè.


Det står på pakken at 5 kapsla med idoform innehold 50 milliona bakteria av typen Bifidobacterium og 50 milliona av typen Enterococcus facium. Ska sei det vakje småtterier. 100 milliona bakteria i 5 småe kapsla!

No e ikkje eg nokka ekspert på latin, men vest man hallveis oversette den siste der tel engelsk så må eg sei at eg bi både uvæl og reidd. Det e kanskje eg som tenke sjettnt førr eg læs både enter og cock og face i de to ordan der! Sperm? Innkapsla cumshots? Iiiuuuu! Sku næssn ha vorre et billede av ho Jenna Jameson på pakken kor ho tar shots to the head i pellarform. Jaja, men kæm faken veit? Japsn et jo sælpeisa på hardingen uten å ta merkbar skade av det (kilde: Oluf R.), så då må no eg klare å slafse i meg litt Enterococcus Facium utn å døy. Knock on wood!

Bifidobacterium høres ut som nokka en sjuk hund kan være ille plaga med. Men det e heller ikkje nøye. Eg har ette hund før. På reisen i fjor, som kanskje nån av dokker huske. Man kan ikkje være kræsn på kostn ute i den store vie værdn.

Å vest eg no har lært enn einaste ting fra turn tel Filippinene i fjor, så må det være at man aldri må fare nån stess uten sin eia private dassrull i sækken. Den saken e soleklar. Tolags Maxi-meter ligg klar her.

Eg tar i samme slængen med meg tre diskusa med astmamedusin. Det kan bi en del pusting og pæsing e eg reidd. Ikkje bære bære å reinne opp tel toppen av Eiffeltårnet med fleire killo sækk på akseln. Førr ikkje å snakke om at eg e maroder så krank i høgerkneet. Det ska bi meg en nydelig tur førr han Hink i Hællvette det her.

Doktran sei det e en knokkelskade. Aillså en bræst i lårbeinsknokkeln inni kneet. Eg har fådd beskjed om at det bære ska gå seg tell av seg sjøl. No har det gådd seg tell i 4 måna etter at kneet språtna i Midtromshalln. Å like krank e eg. Å ont? Nei nåkka så syinnfærdig så ont i flækkan. Vest kneet kjæm i rætte ulage så kan eg ikkje gjøre ainna einn å bainnes høgt så mykje eg bære klare tel den værste værken gjer seg.

Så det bi nok læst endel glose rundt omkring i de europeiske statan i juli måned. Å vest dokker sjøl sku være på laup og plusseli høre et "Hællvettte!" og et "Fan!" så e det antageli bære eg som prøve å karre meg opp ei trapp eller røyse meg ifra en stol. Værre e det ikkje.

Ellers har eg funne fram kontaktlinse førr heile oppholde, mobilladdarn, mobiltelefon, mp3-spællarn, en gammel bærbar pc, fuktigheitskræm ala Europris, tainnbørst og andre hygieniske artikla. Ja, åsså en brunost tel ho Ann i England.

All set to go vil eg tru!

InterRailing Finnfjording

Kommentarer

#1 Kommentar fra Camilla S (svar):

Hei G! Det er mange år siden sist jeg var på interrail, men jeg synes å huske at det kan være greit å ta med våtservietter, en liten kniv/åpner (skjære brød, åpne flasker, etc), hengelås til sekken din slik at den ikke blir åpnet på toget, ei pocketbok på engelsk slik at man kan bytte med andre interrailere når den er ferdiglest, lakenpose....ja..mer husker jeg egentlig ikke.
God tur! Skriv masse!

Upassende? Tips moderator!Skrevet 27. juni 2007, klokken 10.45

#2 Kommentar fra Gøran (svar):

Takk førr tipsan Camilla! Fer å kjøpe våtserviætta fluksens! Lakenpose even enda lurar!! Eg gamble på at eg ikkje treng hengelås tel sekken. Ikkje bære å vette kor eg skal fæste han. E bære reime hit og dit. Eg skal huske på å legge surtrusn øverst i sækken førr å skræmme tjyvpakke tel skogs. Rock on!

Upassende? Tips moderator!Skrevet 27. juni 2007, klokken 18.15

#3 Kommentar fra Oter (svar):

Hva med en GPS? Kanskje tar det litt av sjarmen men sjit au...kjekt å ha!!

Upassende? Tips moderator!Skrevet 27. juni 2007, klokken 23.43

#4 Kommentar fra Gøran (svar):

GPS ja... Hadde faktisk vorre stili. Ska no være gla vest eg klare å huske karte. Må være sparsommelig på kron, så en GPS får eg ha tel gode tel neste tur.

Rock on!

Upassende? Tips moderator!Skrevet 28. juni 2007, klokken 05.24

#5 Kommentar fra Asfrith (svar):

Et godt tips til deg: Babywipes. Med andre ord engangsvåtservietter! Det er ikke alltid mulig å få tatt seg en dusj når man selv vil, av og til må man tilpasse litt selv. Og da er babywipes bedre enn ingenting!

Upassende? Tips moderator!Skrevet 28. juni 2007, klokken 05.38

#6 Kommentar fra AtaDorje (svar):

Det ser ut for at du er gpdt forberedt. Min erfaring i fremmede land, med løs mage, er koltabeletter. Jeg håper du kan bruke kart og kompass. Det er ikke alltid nok med kompass! Og lån deg en god leatherman, anvendelig til det meeste. Og forhandler du om pris på overnatting, eller lønn for strevet, ikke gi deg!

Upassende? Tips moderator!Skrevet 28. juni 2007, klokken 05.46

#7 Kommentar fra Gøran (svar):

Takk for nye og gode tips. Babywipes it is! Har aldri kuinna brukt kompass så det lar eg ligge heime. E egentlig ikkje så nøye kor eg fer hæn. Det går alltids et tog. Eg skal prøve å prute på overnattingen, vest eg tør... :)

Upassende? Tips moderator!Skrevet 28. juni 2007, klokken 05.57

#8 Kommentar fra Lena (svar):

Hei du! Toppers at du har oppretta ny blogg. Skal følge mæ deg ute i den store verden, mens eg no går heime her i sommar og vente. Det blir artig! Glede meg allereia! =) Ha en super tur! Take care!

Ingen kommentarer: